UA

До всіх публікацій

Для затвердження типової навчальної програми підготовки перепідготовки водіїв транспортних засобів

23 вер 2022
Акція до 21 сен 2022
На даний момент в Україні діє затверджена Кабінетом Міністрів України Постанова №229 від 2 березня 2010 року «Про затвердження Типової навчальної програми підготовки перепідготовки водіїв транспортних засобів», яка створена на підставі ст.4 Закону України «Про дорожній рух»

Склад типової програми

Складена на основі цього законодавчого документа «Типова програма підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів» включає такі розділи з урахуванням категорії транспортних засобів за якою проводиться навчання: – Конструкція та технічне обслуговування транспортного засобу – Правила дорожнього руху – Основи керування транспортним засобом та вимоги до безпеки руху – Етика водія транспортного засобу – Практичне керування транспортним засобом (водіння) Типовий тематичний план
  1. Конструкція та технічне обслуговування транспортного засобу.
  2. Загальна система транспортного засобу. В якій описані особливості конструкції транспортних засобів тієї категорії, за якою проводиться навчання або перенавчання водія. Двигуни. Паливо та паливні суміші. В якій наведено відомості про основні системи та механізми двигунів, принципи їхньої роботи, призначення. Розказано про карбюратор та інжектор. Види та марки палива та їх сумішей. А також описані можливі несправності та способи їх усунення. Електроустаткування. У цій темі проводиться опис джерел електроенергії транспортного засобу, будова та принципи роботи систем запалення, а також інших електричних механізмів автомобіля. Трансмісія, підвіски та механізми управління. У цій темі торкнулися механізмів зчеплення, коробки передач, рульова колонка, важелі керування, гальма. Види їх неполадок та способи їх усунення. Технічне обслуговування та експлуатація транспортного засобу. У цій темі розповідається про проведення технічного обслуговування, його види та періодичність. Для категорії ВE, CE, C1E, DE, D1E існує дещо відмінний від вже наведеного типовий план підготовки перепідготовки, який складається з таких частин:
  3. Правила дорожнього руху Загальні положення. Тема допоможе освоїти правові основи дорожнього руху, термінологію та правові акти з цим пов'язані. Обов'язки та права водіїв транспортних засобів, пішоходів та пасажирів, а також осіб причетних до дорожньо-транспортних пригод. Вимоги до водіїв мопедів, велосипедів, осіб, які керують гужовим транспортом та погоничів тварин, а також вікові обмеження для осіб, які здійснюють управління. Дорожні знаки. Тема дозволить здобути знання щодо класифікації дорожніх знаків, визначить пріоритети при їхньому трактуванні. Дорожні розмітки та обладнання. Тема розкриє значення розміток, як ними користуватися та їх призначення та види. Регулювання дорожнього руху за допомогою світлофора та сигналів регулювальника. У цій темі розказано, як розуміти сигнали регулювальника, світлофора та його різновиду. Допоможе визначитися з пріоритетами регулювання руху. Практичні заняття з тем 2-6: Попереджувальні сигнали їх види та призначення, подача звукових та світлових сигналів. Умови їхнього використання. Порядок руху, зупинка та стоянка транспортного засобу. У цій темі пояснюються обов'язки водія спочатку, під час та після закінчення руху. Проїзд перехресть. Тема порушує питання черговості руху на перехрестях, переваги при проведенні маневрів залежно від дорожніх знаків тощо. Проїзд пішохідних переходів, зупинок маршрутних транспортних засобів та залізничних переїздів. Переваги маршрутних транспортних засобів: Перевезення пасажирів та вантажів. Тема розкриває питання, пов'язані з безпекою перевезень, швидкості руху тощо. Практичні заняття з тем 7-11: Особливі умови руху. Тема порушує питання, пов'язані з рухом у різний час доби, різні погодні та природні умови, а також розкриває питання видів та способів буксирування. Технічний стан, обладнання, номерні та розпізнавальні знаки, написи та позначення транспортного засобу. У цій темі порушуються питання, пов'язані з технічним станом автомобіля, а також пояснюються розпізнавальні та інші знаки на транспортних засобах. Організація дорожнього руху, що потребує погодження з Державтоінспекцією. Тема стосується спеціалізованих перевезень, а також руху в колоні транспортних засобів.
  4. Основи керування транспортним засобом та вимоги до безпеки руху: Базове керування транспортним засобом. Тема стосується всіх питань керування транспортом, призначення системи керування, вибір швидкості, траєкторії руху, а також Безпека дорожнього руху. У цій темі порушуються найважливіші питання безпеки руху, а саме вплив кліматичних, погодних та природних факторів, швидкості та прискорення під час виконання руху. Початок і завершення руху тощо. медичне забезпечення. Тема стосується медичного забезпечення транспортного засобу, необхідних знань під час надання першої допомоги, порядку та умов дій водія за необхідності надання медичної допомоги постраждалим. Основи права. Тема торкається основних питань правової забезпеченості водія та інших учасників дорожнього руху. Пояснюється чинне законодавство щодо дорожнього руху.
  5. Етика водія транспортного засобу: Психофізичні засади поведінки водія. Етика водія транспортного засобу.
  6. Практичне керування транспортним засобом (водіння): Система керування транспортним засобом та сигналізацією. Підготовка до виїзду Рух із невеликою швидкістю. Рух із різною швидкістю. Рух із зміною напряму. Маневрування за умов обмеженого проїзду. Управління транспортним засобом у межах населеного пункту.

Робочі програми

На підставі цієї типової Програми та типових планів складається робочі програми та плани, що затверджуються управліннями (відділами) Державтоінспекції. У разі потреби кількість загального навчального годинника може бути змінена, для першого – четвертого розділів, але не більше ніж на 20%. Тривалість занять з теоретичної підготовки та практичного водіння – становить 45 хвилин, без урахування зміни слухачів, підбиття підсумків занять та заповнення документації. Заняття з практичного керування проводяться в індивідуальному порядку на майданчику за заздалегідь узгодженим маршрутом. Перші вісім занять з водіння проводяться на навчальному транспортному засобі не більше ніж два поспіль, а наступні не більше чотирьох за день. Під час проведення навчання водінню можуть бути використані тренажери, але не більше ніж протягом одного заняття на день. Заняття з водіння проводяться з урахуванням безлопатевих умов дорожнього руху та довжини маршруту. Після завершення підготовки перепідготовки водіїв транспортних засобів, для визначення рівня набутих ними знань, умінь та навичок та якості підготовки складаються іспити та заліки з теоретичної підготовки протягом не менше трьох годин, які оцінюються за п'ятибальною шкалою.
Суміжні послуги
Подібні статті
26 лют 2024
Зі скількох років можна здавати на права
<a href="https://stolica.com.ua/uslugi/podgotovka-na-kategoriyu-a/">Категорія «А»</a> надає можливість керувати різними двок ...
Читати далі
26 лют 2024
Жести інспектора-регулювальника: як розбиратися в знаках 
Виходячи з дому, всі в обов'язковому порядку зобов'язані пам'ятати про жести регулювальника ПДР, про які розповідають в автошколі п ...
Читати далі
01 лют 2024
Категорії водійських прав: на яку категорію навчають у автошколі?
Згідно з сучасною статистикою, практично кожен третій є водієм та власником певного виду транспортного засобу. На даний момент відомо більше 6 різ ...
Читати далі
Знижка
4500 грн
Залишіть заявку та отримайте знижку 4500 грн.
Переваги вибору автошколи на сайті "Автошколи столиці"

Наші популярні розділи: уроки водіння автомобіля, цікаві курси водіння Київ, як скласти іспит у ДАІ.

Автомобіль став засобом пересування, без якого у великих мегаполісах не обійтись. Багато хто купує транспортний засіб, здає на права і вчиться водити авто. Але оформити посвідчення водія і навчитися добре їздити на машині – різні поняття. Вся справа як підхід при навчанні водінню.

Якщо надумали стати водієм, то потрібно лише 2 пункти – машина та права. Вибір першого варто віддати професіоналу, який оцінить технічний стан та безпеку автомобіля. Самостійно можна вивчити рейтинг автошкіл у Києві, щоб підібрати курси водіння. При цьому ціна за уроки не має стати головним критерієм пошуку. Проект «Автошколи столиці» – платформа, де розміщено ТОПові школи водіння Києва. На сайті ви знайдете оцінку та дані щодо перевірених авто шкіл столиці.

Наявність сайту – один із показників надійності навчального закладу, відгуки автокурсів, залишені на сайті або в інтернеті на тематичних майданчиках, допоможуть сформувати перше враження. Бажано зібрати більше даних про автомобільну школу, почитати про інструкторів з водіння, програмі навчання та інших аспектах.

На нашому порталі кожен вибере для себе хорошу автошколу за такими параметрами:
Залежно від місця проживання (центр чи передмістя), вартості навчання.
За показниками складання учнями іспитів у МРЕВ.
За відгуками випускників.
Залежно від забезпечення навчального закладу наочними та методичними матеріалами тощо.
Курси починаються з теорії, далі учні переходять на практичні завдання, де проходять навчання водінню на ТЗ. За процесом на кожному етапі стежить інструктор, який сидить поряд і нагадує, де і як вчинити.

Найкраща автошкола: принципи вибору автошколи
При пошуку курсів водія в Києві звертайте увагу на вартість навчання та інші критерії:

Кваліфікацію інструктора.
Наявність додаткових курсів.
Час та графік навчання (група буднього чи вихідного дня).
Розташування школи поблизу.
Якість навчання.
Кількість годин навчання.
Ціна уроків на сайтах автошкіл у столиці зростає щороку, тому не варто сидіти на місці. Наш портал дозволить вибрати доступний варіант, не залишаючи будинок чи офіс.

Практична частина навчання водінню. Етапи
Мінімальний курс практичних завдань включає 20 уроків, які рівні 40 год практики. Якщо потрібно автокурси з великою кількістю годин, то погодьте цей момент з інструктором, виберіть іншу програму навчання.

Практика у школах водіння будується за таким планом:

На 1-5 рівні учень вивчає будову авто, звикає до нього, навчається техніки управління, утримання безпечного інтервалу. При цьому учень вже на цьому етапі знаходиться за кермом авто, а інструктор допомагає збоку на місці пасажира.
На 6-10 заняттях можна за допомогою інструктора розрізняти дорожні знаки, контролювати дистанцію, швидкість ТС, інтервали.
На 11-15 уроці учень без допомоги вчителя удосконалює техніку керування авто, контролює швидкість, рух, дистанцію між машинами на дорозі, інтервали, навички керування транспортним засобом за різних погодних умов. До них можна віднести гарячий асфальт, мокру дорогу, ожеледицю.
На 16-20 занятті вміння учня перетворюються на навички, які він максимально відточує. До завдань учня входить самостійне відпрацювання різних дій, аналіз ситуації на дорогах Києва, вивчення секретів контраварійного водіння, вихід із складних ситуацій на дорозі (втручання інструктора мінімальне).
Оплата за навчання проводиться наприкінці кожного уроку, деякі школи працюють по-іншому – беруть одразу оплату за навчання в інструктора, а потім приймають гроші лише за бензин (газ).

Теоретична частина навчання водінню. Етапи
Курс теорії в автошколі розрахований у середньому на 104 години лекцій. Учні повинні прослухати всі уроки, здати із них проміжні заліки. Протягом усього терміну навчання 2,5-3 місяці доведеться відвідувати навчальний заклад по 2-3 рази на тиждень.

Зазвичай курс лекцій на сайті школи водіння складається з:
ПДР.
Правил надання першої медичної допомоги на дорозі під час ДТП.
Норм етики та психофізіології водія.
Базових знань з будови та технічного обслуговування машин.
Основ безпеки на дорозі.
З кінця 2-го тижня учні приступають до практики. Навчання у найкращих школах столиці відбувається із застосуванням інноваційних мультимедіа – комп’ютеризованої техніки, програм, відеотеки за правилами дорожнього руху. На всіх уроках досвідчені інструктори прикладатимуть приклади практики водіння, моделюватимуть різні ситуації на дорогах міста. Всі ці умови гарантують швидку посадку за кермо.

Внутрішній іспит та іспит у МРЕВ – особливості
Після навчання в автошколі Києва проводять внутрішню перевірку знань учнів. Все це виглядає як генеральна репетиція перед тестуванням безпосередньо у МРЕВ (ДАІ).

Головними цілями тестування вважаються:
Можливість учня зрозуміти рівень своїх знань, провести аналіз допущених помилок (якщо вони були).
Фізична та емоційна підготовка до реальної здачі на права.
Контроль професіоналізму та досвіду викладачів.
Перевірка рівня теоретичних знань та практичних навичок.
Зазвичай на іспиті видають 2 квитки по 20 питань у кожному, на рішення дається 35 хвилин. Практична частина ділиться на 2 етапи – водіння на автодромі та в умовах міста. Внутрішній тест проводиться за принципом іспиту в МРЕВ, але вимоги вищі, щоб унеможливити варіант випадкової здачі. Успішне виконання всіх 3-х етапів тестування – це допуск до складання справжнього іспиту у МРЕВ. Додатково учні одержують документи про закінчення своєї автомобільної школи.

Програми, ціни та вартість навчання в автошколі
Звичайний курс в автошколі включає практику і теорію, але іноді учням потрібна тільки практична частина або знання з теорії. У цьому випадку різняться ціни на навчання водінню. По Києву середня ціна навчання – від 5 до 7 тис. гривень. Якщо розцінки нижче, варто очікувати прихованих комісій і платежів. Вибираючи автошколу на сайті «Автошколи столиці», можна ознайомитись з усіма найкращими програмами індивідуально.

Навчання вийде дешевше, якщо звертатиметеся до великих закладів, які за рахунок широкої мережі філій можуть запропонувати низькі ціни. Таким чином вони намагаються залучити більше клієнтів.

Філії та їх розташування
На нашому сайті-агрегаторі найкращих автошкіл у Києві є не тільки опис закладів, програм навчання, але й адреси всіх філій на карті. Представлені будь-які райони – це все в одному місці. Ми орієнтуємося не лише на вартість, а й якість навчання, зібравши на єдиному порталі лише найкращі пропозиції від столичних автошкіл. Вам залишиться лише вибрати потрібний заклад, адресу, наявність додаткових курсів.

Найкращі філії: м. Академмістечко, м. Палац Спорту, Виноградар та м. Харківська.